En vacance a Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Maartje Klein - WaarBenJij.nu En vacance a Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Maartje Klein - WaarBenJij.nu

En vacance a Vientiane

Blijf op de hoogte en volg Maartje

14 December 2012 | Laos, Vientiane

Omdat het bij jullie zo lekker weer is, hier het zonnetje wel lekker schijnt, en Lieske toch foto's wilde uploaden, dacht ik, ik gaat ook maar een verhaaltje typen. Maar eigenlijk heb we niet echt spannende avonturen beleefd, denk dat de foto's van Lieske veel spannender zijn.

Ik heb namelijk echt een lekker zomervakantie gevoel. Eindelijk zon, zelf voor Lieske is dat speciaal, want in Singapore komen de zonnestralen lastig door de bewolking heen. Hele dag door in korte broek op slippertjes door de stad slenteren, savonds langs avondmarktjes lopen, en overdag in de schaduw in het park hangen. Echt het Frankrijk gevoel. Hoewel ik afgelopen zomer best wat dagen in Frankrijk heb doorgebracht, heb ik daar niet heel erg kunnen ontspannen, dus vind het wel heel chill zo'n zomervakantie nu. Had ik trouwens al gezegd dat het hier super lekker weer is? Overdag lekker zonnetje, en s' avonds koelt het beetje af, dat was in Singapore ook niet het geval.

Vientiane is de hoofdstad van Laos, maar het komt meer over als een dorp. De weg oversteken duurt wel even, maar verder is het helemaal niet zo heel druk, niet echt hoogbouw, en al helemaal niet van die torenhogen flats. Wel veel indrukwekkende gebouwen, tempels, culturele gebouwen en ambassades. En dat laatste was wel handig, want zo konden we meteen visum voor Vietnam regelen. Het koste wel wat Kippen munteenheid hier is Kip, van een keer pinnen ben je al miljonair, en dan heb je nog geen kip. Daarom moesten we ook twee dagen hier blijven, om te wachten tot ons paspoort klaar was, in principe is hier niet heel veel te doen, behalve in de zon zitten. Dus dat ging prima.

Het eten is hier trouwens super lekker, misschien zouden de meeste mensen het ' verpest' noemen, want je hebt hier best veel Franse invloeden nog van vroeger, dus gewoon stokbrood, maar ik vind het wel even lekker om brood te eten. Maar het avond eten, dat luste ik niet alleen gewoon, ik vond het ook nog eens super lekker. Zijn zelfs voor een tweede keer terug gegaan. Een derder keer zullen ze wel niet zien zitten, omdat ze blijkbaar onze verhalen niet zo interessant vonden om te horen. Ach, waarom zou die Nederlandse man het niet interessant vinden om te weten hoe lang wij al geen seks hebben gehad? Maar het waren vrouwen die heel hard en heel geirriteerd sssst naar ons riepen. Oeps....

Verder zijn de mensen in Laos super aardig, groepje studenten die naast ons kwam zitten, en ons fruit aanboden. Beetje jammer dat communiceren lastig ging, omdat ze nauwelijk engels kunnen. Ook hadden we zomaar van een man bananen gekregen. Was waarschijnlijk wel een rijke man, want hij was al drie keer in Nederland geweest, en vroeg meteen naar dat rode gedeelte in het centrum van amsterdam....

Morgen gaan we weer op avontuur in Laos, richting Vang Vien, geloof het backpack oord van de wereld, dus daar hoeven we vast ons praatvolume nog niet aan te passen.

• 15 December 2012 - 17:47

Vera:

Hey Maart!
    Leuk om te lezen hoe je je vermaakt! Afgezien van het eten zo te horen heel best! Veel plezier en ik zie je volgende verhaal wel verschijnen`!
    X

• 15 December 2012 - 22:27

Herman En Leny.:

Een leuk verhaal heb je er van gemaakt, zo te lezen genieten jullie erg van deze reis tot nu toe, wel een beetje zachter praten tijdens het eten!!!!!
    Heel veel plezier en we zullen je verhalen blijven volgen.

• 17 December 2012 - 14:15

Tineke V:

Blij te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    En...... dat het eten te eten is.
    Geniet maar lekker meid, dit neemt niemand je meer af.
    Wij vermaken ons wel in het natte Holland.
    Met mij gaat het wel weer een beetje na de operatie, moet nu herstellen.
    groetjes Tineke

• 05 Januari 2013 - 17:59

Mama Lieske:

eindelijk weer wat gelezen (en foto's van lieske bekeken, voor zover ik dat snap op facebook), en inderdaad..gedraag jullie een beetje daar dames, jullie vertegenwoordigen wel ons land he :)