Kennismaking met Azie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maartje Klein - WaarBenJij.nu Kennismaking met Azie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maartje Klein - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Azie

Blijf op de hoogte en volg Maartje

07 December 2012 | Singapore, Singapore

Ik hoorde dat er sneeuw lag in Nederland, dus ik dacht, tijd om hier even mooie verhaaltje neer te zetten. Want sneeuw, dat kennen ze hier in Singapore niet. Er zijn helaas wel meer dingen die ze in Singapore niet hebben, zoals bijvoorbeeld normaal eten. Voor de mensen die mij niet zo goed kennen, ik ben nog al lastig met eten, geuren en eigenlijk alles wat anders is, of voor mij nieuw is. In het vliegtuig, had ik het wel zien aankomen, dat het eten iets minder vers zou zijn als gewend. Opzich viel het wel mee, het was niet vies, maar werd wel al om haf 5 s’middags geserveerd, dus trek had ik toen ook nog niet. Maar moet wel zeggen, dat het allemaal wel mee viel, je kreeg constant drinken, en zolang je maar niet sliep, ook regelmatig wat te eten. Ja, ik heb dus wel wat eten gemist, omdat ik lekker lag te slapen. Het was namelijk vrij rustig, dus kon gewoon languit liggen.
Door mijn verleden tijdens de tour, (er moest soms iets apart gekookt worden, zodat ook ik koolydraten binnen zou krijgen) vond ik het avond eten op de eerste dag ook reuze spannend. Gelukkig kent Lieske mij langer dan vandaag, dus heb ik opzich prima noodels op. Lieske is al helemaal ingeburgerd en vond de kale noodles toch een beetje simpel. Dus kwam het mooi uit dat we gister avond kikker gingen eten. Een Chinese jongen had bedacht dat we wel iets speciaals konden eten. Dus kikker. De kikker zelf, had niet zo´n bijster bijzondere smaak, alleen de saus en alles eromheen, en het idee dat hij toch zo uit mijn kommetje kon springen, ook al was hij dood, maakte dat ik kermit met rust liet. Dan de volgende dag maar stevig ontbijten dacht Lieske, bij de chinees om de hoek. Ze at gewoon vrolijk met stokjes, een hele bak rijst met allemaal verschillende toppings. Gelukkig vond ik in de supermarkt iets wat op brood leek en ham, waardoor ook ik lekker kon eten. Vanavond wel een hele lekkere ‘gebakken’ rijst maaltijd op, het zal wel niet helemaal gezond zijn geweest, maar denk een goed alternatief om langzaam aan de echte Aziatische smaken te wennen.
Eten is trouwens best een bijzondere bezigheid hier, je hebt heel veel ´foodcourts´. Soort overdekte schoolkantines, met veel verschillende eetstandjes, waar iedereen wat anders eet. Wachten tot dat iedereen heeft is blijkbaar ook geen optie, omdat iedereen het weer ergens anders haalt. In principe wordt er met stokjes gegeten, maar er ligt ook altijd wel een lepel en vork bij.

Jullie vragen je vast bijna af of ik dan niks anders heb gedaan, dan me bezig houden met eten? Nou andere hot topic is slapen, ik zit nog steeds in een Nederlands ritme. Waarschijnlijk als we van het weekend gaan reizen, komt het wel weer goed, maar nu slaap ik nog even heel slecht. Maar nu bedacht om zo nog even poging tot hardlopen te doen, misschien dat ik daar moe van word.

Ook heb ik al toeristisch gedaan, vandaag met een voetbal vriendin van Lieske, en een andere Singaporaanse meisje, gefietst door het toeristische gedeelte van Singapore. Echt super leuk om er door heen te fietsen. En in donker was het zelfs nog mooier. Wel even wennen dat fietsen niet voor iedereen een dagelijkse bezigheid is. Maar wel een mooie en gezellige manier om wat van Singapore te zien en rustige plekken van Singapore te ontdekken. Om het Singaporaanse plaatje compleet te maken, gepicknickt met echte lekkernijen van Singapore. Jullie raden natuurlijk al wat ik er van vond, alleen de chipskoekjes smaakte lekker. Maar jullie hoeven je geen zorgen te maken hoor, ik gaat heus geen honger lijden, en ik hoef niet bang te zijn dat ik ga uitglijden door de gladheid!

  • 07 December 2012 - 17:39

    Esther:

    Hey nicht!
    Heel herkenbaar dat eten! Maar je gaat vast dingen tegenkomen die je straks hier in nederland weer gaat missen...
    Veel plezier daar en ik zal een sneeuwballetje voor je gooien!
    Xxx Esther

  • 08 December 2012 - 14:33

    W.Gielkens:

    Ja, ik bestel al jaren kikkerbillen en escargots met brood, omdat ik het brood zo lekker vind.
    En LP vindt een uitsmijter ham/kaas zo lekker maar dan zonder ham en kaas.
    Een champagne ontbijt doen we vooral voor de champagne. Rest mag terug naar de keuken.
    Dus hebben we wel respect voor mensen met een hééél eigen smaak, ook al kost dat een centje extra.


  • 10 December 2012 - 19:02

    Mama Van Lieske:

    ha w.gielkens, ook van de party? ja , lekker zijn die he, die champagne-ontbijtjes? goed dat er ook foto's bij staan om te zien dat lieske en maartje elkaar ook echt getroffen hebben..nou maartje..ik denk dat lieske het niet erg vindt dat jij niets lust, zij zal de eer van de familie coumans wel hoog houden door alllllleeeeesssssss lekker op te eten, of mee te nemen in een doggybag..

  • 10 December 2012 - 22:01

    Lianne:

    Kikker? Kwaak :(
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 20 Nov. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 8603

Voorgaande reizen:

04 December 2012 - 12 Maart 2013

Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: